Ekonomi

Carrefour ve Retail & More, Bulgaristan’da alt franchising yoluyla genişlediğini duyurdu

Fransız perakende devi Carrefour(EPA: CARR ) ve CEO Vassilis Stassinoulias liderliğindeki Yunan franchise şirketi Retail & More, Carrefour markasını Bulgaristan’da alt franchise stratejisiyle yeniden kurma planlarını duyurdu. Bu strateji en az 20 mağazayı kapsıyor ve Dobromir Andonov tarafından kurulan lüks gıda perakendecisi Parkmart Holding gibi Bulgar şirketleriyle görüşmeler şu anda devam ediyor.

Bu görüşmelerin ardından Sofya, Varna ve Burgaz’daki birçok Parkmart mağazasının Carrefour markasına dönüştürülmesi planlanıyor. Bulgaristan’daki bu genişleme, Carrefour’un 2026 yılına kadar on yeni franchise pazarına girme yönündeki iddialı hedefiyle uyumlu.

AVE Group bünyesindeki Yunan franchise sahibi ve 2022’den bu yana Carrefour franchise sahibi olan Retail & More, Bulgaristan’daki genişlemeye liderlik ediyor. Retail & More ayrıca Yunanistan’da 50 Carrefour mağazası açmayı planlıyor.

Patrick Lasfargues, önümüzdeki aylarda Sofya, Varna ve Burgaz’daki Parkmart mağazalarının Carrefour Market ve Express mağazalarına dönüştürülmesini denetleyecek. Bu hamle, Carrefour’un ana franchise’ını devralmak üzere 2021 yılında Yunanistan’da Retail & More’un kurulmasıyla başlayan Carrefour’un genişleme stratejisinin bir parçası olarak geliyor.

Carrefour daha önce 2009 yılında Marinopoulos Grubu’nun bir birimi olan KMB aracılığıyla Bulgaristan pazarına girmişti. Ancak girişim, AP Mart’ın Piccadilly süpermarket zinciriyle başarısız bir birleşme sonrasında 2016 yılında iflasla karşı karşıya kaldı ve 2011’den bu yana 183 milyon leva (100,1 milyon dolar/93,6 milyon euro) kayıp yaşadı.

Bu düşüşe ve mevcut enflasyon baskılarına rağmen Carrefour, 2023’te 23,6 milyar euroluk (25,3 milyar dolar) satış artışı kaydetti. Geçtiğimiz ay Carrefour, Belçikalı perakendeci Louis Delhaize’nin Romanya’daki Cora hipermarket ve mağazalarının satın alımını tamamlayarak Avrupa’daki varlığını daha da genişletti.

InvestingPro İçgörüleri

Carrefour Bulgaristan pazarına geri dönerken bazı değerli InvestingPro ölçümlerine ve ipuçlarına göz atmakta fayda var.

InvestingPro verileri, Carrefour’un (CARR) mükemmel bir Piotroski Skoru olan 9’a sahip olduğunu ve bunun da çok sağlıklı bir mali duruma işaret ettiğini ortaya koyuyor. Bu, şirketin yüksek faiz kalitesiyle destekleniyor; serbest nakit akışı her zaman net geliri aşıyor. Bu güçlü kazanç performansı, yönetimin etkileyici bir şekilde 32 yıl üst üste sürdürdüğü bir uygulama olan temettü ödemeye devam etmesine olanak tanıyacaktır.

Değerleme açısından Carrefour, kısa vadeli kar büyümesine göre düşük bir F/K oranı ve düşük bir gelir değerleme katsayısıyla işlem görüyor. Bu, hisse senedinin değerinin altında olabileceğini gösteriyor ve yatırımcılar için potansiyel bir yükseliş sunuyor.

Carrefour’un Tüketici Ürünleri Dağıtımı ve Perakende segmentinde lider bir oyuncu olduğunu da belirtmekte fayda var. Analistler şirketin bu yıl kârlı olacağını öngörüyor, bu da şirketin çekiciliğini artırıyor.

Ayrıca InvestingPro, Carrefour ve diğer birçok şirket için daha fazla ipucu ve bilgi sunuyor. Örneğin, artık Carrefour için daha da derinlemesine analiz sağlayan 14 ek InvestingPro İpucu mevcut.

Sonuç olarak, Carrefour Bulgaristan genişlemeye başlarken umut verici beklentilerle güçlü bir mali konumda görünüyor. Bu, düşük fiyat etiketiyle birleştiğinde yatırımcılar için cazip bir fırsat olabileceğini gösteriyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

eldivanajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort